prejsť na slovenskú verziu
I.
Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád je součástí obchodních podmínek prodávajícího. Definice v obchodních podmínkách prodávajícího se vztahují i na tento reklamační řád.
- Reklamace zboží se u kupujícího, který je spotřebitelem řídí obchodními podmínkami prodejce, tímto reklamačním řádem, Občanským zákoníkem, Zákonem o ochraně spotřebitele.
- Reklamace zboží se u kupujícího, který je podnikatelem, se řídí obchodními podmínkami prodejce, tímto reklamačním řádem a Obchodním zákoníkem.
II.
Základní podmínky reklamace
- Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat.
- Za vadu zboží nelze považovat změny vlastnosti výrobku, které vznikly v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebování, nesprávného používání nebo používání v rozporu s účelem, pro který je daný výrobek určen, nevhodné či zanedbané základní údržby, nesprávném zásahu ze strany kupujícího, případně třetí osoby a/nebo nesprávném skladování zboží.
- Pokud si spotřebitel uplatní právo z odpovědnosti za vady prodaného zboží řádně a včas, je prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace spotřebitele však nesmí trvat déle než 30 dní
III.
Místo a způsob uplatnění reklamace
- Pokud chce spotřebitel reklamovat zboží, musí kontaktovat prodávajícího na e-mailové adrese info@bikeff.cz, nebo písemně na adrese F&f, s. r. o., Stará 289/41, 078 01 Velké Ozorovce, Slovenská republika.
- Zboží je třeba vrátit na adresu F&f, s. r. o., Stará 289/41, 078 01 Velké Ozorovce, Slovenská republika. Prosím, neposílejte zboží na dobírku, takový balík nebude převzat a bude Vám vrácen zpět.
- Do zprávy je kupující povinen uvést označení reklamovaného zboží, popsat důvod reklamace a přiložit kopii faktury nebo dokladu o zaplacení za reklamované zboží. Informace o reklamovaném zboží může spotřebitel uvést iv reklamačním formuláři, který je k dispozici zde následně tento zaslat spolu s kopií faktury nebo dokladu o zaplacení za reklamované zboží prodávajícímu na e-mail uvedený výše.
- Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající spotřebiteli ihned doručí potvrzení o uplatnění reklamace. Pokud by z jakéhokoli důvodu nebylo možné potvrzení doručit ihned, doručí jej prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace.
- Zboží je vhodné zasílat v originálním obalu nebo v přepravním obalu, vyhovujícím nárokům přepravy křehkého zboží a to včetně veškerého příslušenství a označit zásilku příslušnými symboly, neboť prodávající neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží. V případě oprávněné reklamace má spotřebitel nárok na náhradu poštovného v nejnižší nutné výši k bezpečnému doručení (nutno doložit doklad k této přepravě). V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud ze strany spotřebitele nešlo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které již lze usuzovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv spotřebitele).
IV.
Lhůta pro uplatnění reklamace
- Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do uplynutí zákonem stanovené záruční doby, tzn. do 24 měsíců ode dne převzetí zboží pokud jde o kupujícího, který je spotřebitelem. U použitých věcí neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením a záruční doba je 12 měsíců ode dne jejich převzetí kupujícím.
- Vyřídí-li se reklamace opravou zboží, prodlužuje se záruční doba o období od uplatnění práva na odstranění vady do doby, kdy je kupující povinen opravené zboží převzít. Jakmile kupující uplatní některé z práv z odpovědnosti za vady, například právo na opravu zboží či slevu, provedl volbu a uplatnil jedno z možných práv, je tímto projevem vůle vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s prodávajícím jinak.
- Pokud bude reklamace vyřešena výměnou vadného zboží za nové, začne běžet záruční lhůta znovu od převzetí zboží.
- Prodávající posoudí oprávněnost reklamace nedostatku na zboží a po posouzení vyrozumí kupujícího e-mailem o způsobu vyřízení reklamace.
V.
Odstranitelné vady
- Za odstranitelnou vadu se považuje taková vada, kdy jejím odstraněním (opravou) neutrpí vzhled, funkce a kvalita výrobku a jejíž odstranění lze provést bez zbytečného odkladu a jejíž odstranění je účelné.
- Při výskytu odstranitelné vady má spotřebitel právo požadovat její bezplatné, včasné a řádné odstranění.
- Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit chybnou věc za bezvadnou, pokud to spotřebiteli nezpůsobí závažné obtíže.
VI.
Neodstranitelné vady
- Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, která brání řádnému užívání výrobku, a kterou nelze odstranit nebo její odstranění je neúčelné.
- Pokud jde o vadu neodstranitelnou, nezpůsobenou nedbalostí při užívání samotným spotřebitelem, má spotřebitel právo požadovat:
- výměnu zboží za nové a bez vady,
- odstoupení od kupní smlouvy.
- V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání věci jako věci bez vady (vady estetické…), má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho užívání ak možnostem jeho dalšího užívání.
VII.
Prevence a předcházení škodám na zboží
- Základní podmínkou pro zachování dobrého stavu zakoupeného zboží a jeho funkčnosti je řádná prevence kupujícího formou základní údržby. Tato povinnost kupujícího vyplývá z obecně závazných právních předpisů, ve smyslu kterých je každý povinen počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám.
- Před použitím zboží je spotřebitel povinen seznámit se s funkcemi a možnostmi zakoupeného zboží tím, že si pečlivě přečte informace uvedené v návodu k použití zakoupeného zboží a případně i obsah dalších dokumentů přiložených k zakoupenému zboží.
VIII.
Alternativní řešení sporů
- Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (e-mailem na info@bikeff.cz), není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má kupující – spotřebitel – právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů („Subjekt ARS“) podle zákona 391/2015 Sb . o o alternativním řešení spotřebitelských sporů („Zákon o alternativním řešení sporů“). Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle § 12 Zákona o ARS. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku kupující – spotřebitel – může podat stížnost i prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
- Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.
Tento reklamační řád nabývá platnosti 1.3.2024